SIS-START INTREPRINDERE SOCIALA IN MEDIUL URBAN

FONDUL SOCIAL EUROPEAN+
Programul Educație și Ocupare 2021-2027
Prioritate: P4. Antreprenoriat si economie sociala
Apel: Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale in mediul urban – Regiuni mai putin dezvoltate
Titlul proiectului: SIS- START INTREPRINDERE SOCIALA IN MEDIUL URBAN
Codul proiectului: 311492

SIS – START ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ ÎN MEDIUL URBAN

ASOCIAȚIA PATRONILOR ȘI MESERIAȘILOR CLUJ în parteneriat cu S.C T SMART SERVICII S.R.L implementează în perioada 01.08.2024 – 31.01.2027( în regiunile Nord-Vest și CENTRU), proiectul “SIS – START ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ ÎN MEDIUL URBAN” (ID 311492), proiect cofinanțat din Fondul Social European Plus, prin Programul Educație și Ocupare, Prioritate P4. Antreprenoriat și economie socială.
Obiectivul general al proiectului este sprijinirea antreprenoriatului social urban și facilitarea accesului la ocuparea forței de muncă prin înființarea de 21 structuri sustenabile de economie socială în mediul urban, în regiunea Nord-Vest și regiunea Centru, pentru a asigura integrarea pe piața muncii a cel puțin 136 de persoane din grupurile vulnerabile.
Obiectivele specifice:
OS1.Dezvoltarea competențelor în domeniul antreprenoriatului social pentru un număr de minim 135 persoane care intenționează să inființeze o întreprindere sociala în mediul urban – regiunile Nord-Vest si Centru, coroborate cu sprijinirea înființării și demarării activității a minim 21 întreprinderi sociale urbane, prin activitățile care se vor derula pe o perioada de 12 luni.
OS2. Sprijinirea subvenționării, implementării planurilor de afaceri și monitorizării a minim 21 de noi întreprinderi sociale localizate în mediul urban din regiunile mai putin dezvoltate (Nord-Vest și Centru), pe o perioadă de 18 luni. Activitățile care vor contribui la realizarea OS2 vor urmări în principal: – sprijin în decontarea sumelor primite ca ajutor de minimis, pe baza unui contract de subvenție, pentru cele 21 de întreprinderi sociale; – monitorizarea implementării planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării și dezvoltării întreprinderilor sociale finanțate.

Grup țintă
Ce ne dorim:
– minim 135 de persoane înregistrate în grupul țintă
– minim 123 de persoane certificate în urma participării la cursuri
– minim 55 de planuri de afaceri depuse
– minim 21 de întreprinderi sociale înființate
– minim 136 de locuri de muncă nou create.

Ce oferim:
– instruiri gratuite acreditate de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (Antreprenor în economia socială/Manager de întreprindere socială) și notificate către Secretariatul Tehnic Județean (Marketing, Achiziții)
– sprijin și îndrumare din partea experților proiectului în toate etapele proiectului
– finanțare nerambursabilă, maxim 100.000 euro/ întreprindere socială înființată
– schimb de bune practici;
– subvenții absolvenților certificați;
– servicii personale de consiliere/ consultanța/ mentorat ulterior finalizarii procesului de selecție a planuri de afaceri pentru câștigătorii concursului;
– asistență juridică pentru înființarea celor minim 21 de întreprinderi sociale
– minim 21 de întreprinderi sociale înființate.

Cui ne adresăm/persoane eligibile:
Condiții generale:
– persoane între 18 și 64 de ani din regiunea Nord-vest sau regiunea Centru;
– persoane fizice care au capacitatea legală și care doresc să înființeze Intreprinderi Sociale în mediul urban;
– studii minime de 12 clase (dovedite cu diplomă sau adeverință de absolvire);

Condiții suplimentare:

– persoane aflate în căutarea unui loc de muncă;
– tineri cu vârsta între 30 și 35 ani;
– șomeri (indemnizați sau neindemnizați);
– șomeri de lungă durată;
– persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii;
– persoane inactive.

Activitățile proiectului

Activitatea: A1. Etapa I de implementare: Sprijin pentru înființarea de noi întreprinderi sociale.

Subactivități:

A1.1. Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate, recrutarea și înregistrarea persoanelor eligibile.
A1.2. Derularea programelor de formare antreprenorială.
A1.3. Alte activități de sprijin oferite în vederea înființării de întreprinderi sociale.
A1.4. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului. Activitatea va demara cu pregătirea concursului de planuri de afacer.;
A1.5. Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri.
A1.6. Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor, activități de sprijin, consiliere și înființare entități de economie socială. Consultanță juridică gratuită pentru cele 21 de planuri de afaceri câștigătoare.

Activitate: A2. Etapa II de implementare: implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării întreprinderilor sociale.

Subactivități

A 2.1. Decontarea de către administratorul schemei de minimis a sumelor aferente subvențiilor pentru implementarea planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului
A2.2 Monitorizarea funcționării și dezvoltării entităților de economie socială finanțate.
Activitate: A3. Managementul de proiect.
Activitate: A4. Activitate suport proiect.

Oportunitățile oferite prin activitățile proiectului
Posibilitatea obținerii unei subvenții a cărei valoare este de maxim 496.380 lei (echivalentul a 100.000 euro/Plan de afaceri);
Cursuri de formare profesională gratuite: cursuri de specializare acreditate de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale sau cursuri de specializare desfășurate cu notificarea Secretariatului Tehnic Județean;
Imbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă;
Asigurarea suportulului necesar pentru dezvoltarea competențelor membrilor grupului țintă – în toate domeniile necesare inițierii, dar mai ales menținerii unei activități independente.
Sprijin pentru dezvoltarea antreprenorială;
Sprijinirea înființării și funcționării unui număr de minim 21 întreprinderi sociale, situate în zonele urbane din Regiunea Nord-Vest și Regiunea Centru, pe baza subvențiilor acordate;
Promovarea principiului egalității de șanse și gen prin asigurarea accesului egal și nediscriminatoriu la toate serviciile furnizate prin proiect în cadrul tuturor activităților acestuia.

Rezultate asteptate:
A1.1 Organizarea a 2 evenimente cu minim 30 participanti /eveniment – Minim 60 participanti la cele 2 evenimente, liste de prezenta, rapoarte de evenimente, seturi materiale promovare campanie distribuite catre participanti. Minim 200 persoane informate cu privire la antreprenoriatul social si oportunitatea de a se inscrie in proiect (60 in cadrul evenimentelor și 140 inf online si ofline) – 1 baza de date cu actori relevanti – 1 Baza de date cu potentiali beneficiari create, cu min 200 persoane pe platforma digitala. 1 set lunar de articole postate si distribuite pe pagina web de proiect si pe pagina facebook – 1 Baza de date cu potentiali beneficiari create, cu minim 200 persoane – 1 procedura implementare activitate recrutare GT elaborata si monitorizata – Minim 135 de formulare de identificare si inregistrare in grupul tinta și introduse in POCU Form – Minim 135 dosare beneficiari inscrisi in GT – Minim 6 intalniri de lucru pt implementarea subactivitatii.
Rezultate A.1.2: – 1 procedura implementare activitate formare elaborata si monitorizata (si set instrumente elaborate) – minim 135 persoane inscrise la cursurile de formare in domeniul manager intreprindere sociala sau antreprenor in economie sociala – minim 5 grupe de curs organizate – minim 6 intalniri de lucru pt implementarea subactivtatii – minim 135 persoane din grupul tinta cu competente in domeniul manager de intreprindere sociala sau antreprenor in economie sociala imbunatatite – minim 123 absolventi ai cursurilor de manager intreprindere sociala sau antreprenor in economie sociala, beneficiari de subventii pentru participare (si implicit minim 123 certificate absolvire curs) – set planuri afaceri elaborate si sustinute de participanti la examenele de absolvire a cursurilor de formare.
Rezultate A.1.3: – 1 procedura implementare activitate formare /specializare elaborata si monitorizata (si set instrumente elaborate) – minim 60 persoane inscrise la sesiunile de formare /specializare. – minim 6 sesiuni de formare organizate – minim 1 intalniri de lucru pt implementarea subactivitatii – competente in domenii relevante pt antreprenoriatul social imbunatatite pt min 60 GT – minim 55 absolventi ai sesiunilor de formare organizate (si implicit tot atatea certificate de absolvire curs).
A.1.4. Rezultate A.1.4: – minim 4 intalniri de lucru pt organizarea activitatii – 1 concurs plan afaceri organizat – 1 procedura implementare activitate selectie planuri de afaceri elaborata si monitorizata (si set instrumente elaborate) – 1 regulament concurs plan de afaceri elaborat – minim 55 participanti concurs si minim 31 planuri afaceri propuse, depuse in cadrul concursului de planuri de afaceri de catre pers din grupul tinta – minim 21 castigatori ai concursului de planuri de afaceri – minim 10 planuri de afaceri selectate pe lista de rezerva.
Rezultate A.1.5: – 1 procedura implementare subactivitate elaborata si monitorizata (si set instrumente elaborate) – minim 21 persoane beneficiare se servicii de mentorat in dezvoltarea /imbunatatirea planului de afaceri selectat in urma concursului si in domeniul antreprenorial, pt identificarea de noi piete de desfacere. – minim 21 x 2 fise de consultanta / mentorat elaborate – minim 21 planuri de afaceri imbunatatite in urma acordarii acestor servicii de mentorat de catre expertii responsabili din cadrul proiectului -1 schimb de experienta organizat cu cei 21 castigatori ai concursului, 1 raport eveniment si informare transmisa catre participanti cu concluziile evenimentului – minim 2 intalniri de lucru organizate pt implementarea subactivitatii.
Rezultate A.1.6: – 1 procedura implementare subactivitate elaborata si monitorizata (si set instrumente elaborate) – minim 21 persoane beneficiare de servicii de sprijin in infiintarea întreprinderilor sociale – minim 21 fise de interventie suport infiintare intreprinderi sociale – minim 21 intreprinderi sociale infiintate si autorizate in acest sens – min 2 intalniri de lucru organizate pt implementarea subactivitatii – minim 21 seturi dosare infiintare intreprinderi sociale – minim 21 seturi contracte subventie incheiate cu intreprinderile sociale infiintate.
Rezultate A2.1: – 1 procedura implementare activitate si set instrumente elaborate – 21 subventii acordate pentru implementarea PA – (transa 1) si transa 2 (conform conditiilor de mai sus) – 21 seturi dosare solicitare avizare plati si anexe – 21 dosare decontare transa 1 si transa 2 din ajutorul de minimis – minim 12 intalniri implementare activitate organizate.
Rezultate A2.2: – 1 procedura implementare activitate si set instrumente elaborate – 1 ghid / metodologie de monitorizare intreprinderi realizat pentru cele 21 intreprinderi sociale – minim 21 intreprinderi monitorizate in implementarea planurilor de afaceri, functionare si dezvoltare – minim 12 intalniri de lucru pt implementarea activitatii – 21 rapoarte trimestriale de activitate a intreprinderi sociale, realizate de catre reprezentantii acestora si verificate, avizate de catre echipa de proiect – minim 21 fise interventie lunare pt fiecare serviciu de economie sociala plus raport final monitorizare implementare planuri de afaceri – min 136 locuri de munca nou create in cele 21 intreprinderi sociale, din care locuri de muncă nou create, ocupate la 6 luni de la finalizarea intervenției= min 136, – minim 3 sesiuni de informare si schimb de bune practici (2 pe perioada de implementare a planurilor de afaceri si 1 sesiune pe perioada de sutenabilitate), cu intreprindere sociala nou înfiintate si asociatia care va fi un punct de sprijin, pt promovarea produselor /servicilor, schimb de produse /servicii, mat eriale promovare, expertixa – 1 sinteză privind analiza mediul antrep social URBAN la nivelul reg mai putin dezv/manual de bune practici – 1 conferinta multiregionala de prezentare a sintezei de mai sus/manual si diseminarea rezultatelor obtinute in urma analizei. – min 6 intalniri de lucru organizate cu reprezentatii IS in vederea realizarii unui schimb de bune practici in implementarea planurilor de afaceri..
Rezultate A.3 .1: -24 persoane angajate (Contracte, fise post, CV pentru toti membrii echipei de proiect0 – Set cereri de rambursare/plata, rapoarte tehnico-financiare elaborate si depuse, – min 20 intalniri lunare de lucru pt activitatea de monitorizare si evaluare (Procese verbale ale intalnirilor), – minim 30 fise planificare si monitorizare lunara a progresului activitatilor proiectului – 7 Dosare achizitii publice (cuprind contracte achizitie, PV receptie, comenzi), 1 plan achizitii intocmit; -O procedura de comunicare cu finantatorul realizata – O procedura de comunicare interna realizata -O procedura de management a riscurilor realizata -Un plan de sustenabilitate realizat.

Sumar indicatori de realizare (program)
5SO06_Locuri de muncă nou create;
Regiune mai putin dezvoltata – Țintă: număr 136,00 locuri de munca;
EECO01_Număr total de participanți
Regiune mai putin dezvoltata – Țintă: număr persoane 135,00 participanti;

Sumar indicatori de rezultat (program)
5SR05_Locuri de muncă nou create, ocupate la 6 luni de la finalizarea intervenției
Regiune mai putin dezvoltata – Țintă: număr 136,00
5SR01_Participanți care au finalizat formarea cu certificat/care au participat la schimb de bune practici/ instruiri (număr persoane) (număr persoane)
Regiune mai putin dezvoltata – Țintă: număr persoane 123,00

Beneficiarul proiectului-ASOCIATIA PATRONILOR SI MESERIASILOR CLUJ
Partener_ T SMART SERVICII S.R.L
Valoarea totala a proiectului este de 14.863.932,99 LEI
Valoarea totala a cofinantarii UE: 12.553.420,83 LEI
Valoare eligibila Guvernul Romaniei :2.215.309,56 LEI
Valoare cofinantare beneficiar: 95.202,60 LEI

Pentru înscrieri si detalii, ne puteți contacta la:

Asociația Patronilor și Meseriașilor Cluj-BENEFICIAR
Adresă: str. Avram Iancu nr. 52, Cluj-Napoca, 400083 Cluj Telefon: 0264430148 E-mail: [email protected]
Web: www.apm.ro
Expert informare, recrutare si evident grup tinta:
Dinu Todoran-0756027990, [email protected]

SC T SMART SERVICII SRL-PARTENER
Florești, strada Florilor nr.76B, persoană de contact: Lucian Lupu 0740760507, [email protected]

Consorțiu

Parteneri de proiect

Stadiu

Data de inceput: 01.08.2024

Data de sfarsit: 31.01.2027

Detalii

01.08.2024 - 31.03.2025 - Informare, recrutare, inregistrare grup tinta;
01.09.2024 - 31.03.2025 - Formare profesionala antreprenoriala;
01.04.2025 - 01.06.2024 -Concurs planuri de afaceri, depunere, evaluare, lista castigatori, lista planuri finantate;

2024 – 2027