Direcţia Generală Antifraudă Fiscală verifică societăţile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA
Începând cu data de 01 februarie 2015 intră în vigoare noua procedură de înregistrare în scopuri de TVA a persoanelor impozabile, menită să reducă şi să prevină frauda în domeniul TVA.
Decizia de acordare a codului de TVA aparţine Administraţiei fiscale judeţene competente teritorial şi depinde de rezultatul analizei de risc fiscal, care verifică, printre altele:
- corectitudinea şi veridicitatea informaţiilor furnizate în declaraţia 088 de către reprezentantul societăţii, care solicita înregistrarea;
- dacă asociaţii/administratorul deţin/au deţinut societăţi cu obligaţii neachitate la bugetul de stat, la momentul cesionării părţilor sociale;
- dacă asociaţii/administratorul deţin/au deţinut societăţi lichidate sau radiate, la care a fost declanşată procedura insolvenţei sau au fost declarate inactive fiscal.
În funcţie de rezultatul analizei de risc fiscal, solicitarea este transmisă cu celeritate Direcţiei Generală Antifraudă Fiscală în vederea clarificării aspectelor constatate.
Sursa: ANAF